§1. Postanowienia ogólne

       1. Definicje:

             a) Klient biznesowy – osoba fizyczna lub osoba prawna, wykonująca działalność gospodarczą związaną z branżą gastronomiczną, dokonująca zakupów w Sklepie internetowym.

             b) Produkt – rzecz ruchoma, która jest oferowana w Sklepie internetowym.

             c) Sklep internetowy – sklep prowadzony przez spółkę Prime Gastro NIP: 5170434964 z siedzibą w Krakowie, 31-589 Kraków, ul. Longinusa Podbipięty 66, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001028623, REGON 524916331, działający pod adresem www.primegastro.pl, za pośrednictwem którego Klient może dokonywać zakupów.

             d) Umowa – umowa sprzedaży zawarta między Klientem a Sklepem internetowym.

        2. Sklep internetowy Prime Gastro świadczy usługi sprzedaży sprzętu gastronomicznego wyłącznie dla klientów biznesowych.

        3. Niniejszy regulamin określa zasady dokonywania zakupów oraz korzystania ze Sklepu internetowego Prime Gastro.

        4. Sklep internetowy Prime Gastro nie ponosi odpowiedzialności za straty pośrednie, utracone korzyści, szkody wynikające z nieprawidłowego użytkowania produktów lub nieprzestrzegania instrukcji obsługi, konserwacji i instalacji dostarczonych przez producenta.

§2. Składanie zamówień

    1. Zamówienia w Sklepie internetowym Prime Gastro mogą być składane zarówno dla klientów biznesowych jak i osób prywatnych (konsumentów).
    2. W celu złożenia zamówienia, Klient biznesowy powinien założyć konto w Sklepie internetowym Prime Gastro oraz wypełnić formularz zamówienia.
    3. Wszystkie ceny podawane w Sklepie internetowym Prime Gastro są cenami netto i należy doliczyć do nich stawkę podatku VAT 23%.
    4. Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany cen produktów w przypadku zmian cen rynkowych lub kursów walut. O zmianie ceny Klient zostanie poinformowany przed realizacją zamówienia.
    5. Po złożeniu zamówienia wszelkie zmiany w jego zakresie mogą być dokonane wyłącznie za zgodą sklepu Prime Gastro. Sklep zastrzega sobie prawo do odmowy zmian, jeśli zamówienie zostało już przekazane do realizacji.

§3. Warunki płatności

    1. Płatności za zamówienia w Sklepie internetowym Prime Gastro należy dokonywać przed wysyłką towaru.
    2. Akceptowane formy płatności to: przelew bankowy, karta płatnicza oraz płatności elektroniczne.
    3. W przypadku płatności elektronicznych, Klienci biznesowi zostaną przekierowani na stronę bezpiecznego serwera płatniczego.

§4. Warunki wysyłki i dostawy

    1. Wysyłka towarów odbywa się z magazynu centralnego producenta w 48607 Ochtrup, Niemcy.
    2. Koszt wysyłki zależy od wagi i gabarytów towarów oraz od wybranej formy dostawy. Wszelkie informacje odnośnie kosztów dostawy podane są w podsumowaniu zamówienia przed jego dokonaniem.
    3. Dostawa towarów odbywa się „pod krawężnik”, co oznacza, że towar jest dostarczany do najbliższego dostępnego miejsca przy budynku Klienta, do którego może dojechać samochód dostawczy. Klient jest odpowiedzialny za dalsze przemieszczenie towaru do wnętrza budynku.
    4. Sklep internetowy Prime Gastro dokłada wszelkich starań, aby towar został dostarczony Klientowi w jak najkrótszym czasie.
    5. W przypadku braku towaru w magazynie, Sklep internetowy Prime Gastro zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy.
    6. Czas realizacji zamówienia wynosi od 2 do 14 dni roboczych, w zależności od dostępności produktu oraz wybranej formy dostawy. Szczegółowe informacje o czasie realizacji zamówienia znajdują się na stronie produktu oraz w potwierdzeniu zamówienia.
    7. Sklep internetowy zobowiązuje się do realizacji zamówienia w ciągu maksymalnie 30 dni od dnia jego zawarcia, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
    8. Ryzyko utraty lub uszkodzenia towaru przechodzi na Sklep internetowy Prime Gastro w momencie wydania towaru przewoźnikowi. W przypadku zwrotów towaru na koszt Klienta, ryzyko utraty lub uszkodzenia przesyłki przechodzi na Klienta, który jest odpowiedzialny za odesłanie przesyłki w należyty sposób.
    9. W przypadku nieodebrania przesyłki przez klienta, Prime Gastro zastrzega sobie prawo do obciążenia klienta kosztami magazynowania, ponownej wysyłki lub zwrotu przesyłki do magazynu producenta.
    10. W przypadku przeszkód w realizacji zamówienia, takich jak brak towaru na magazynie, awaria systemu informatycznego czy problemy z dostawą, Sklep internetowy zobowiązuje się do poinformowania Klienta o przyczynie opóźnienia oraz zaproponowania alternatywnego terminu lub sposobu realizacji zamówienia.

§5. Warunki reklamacji

    1. Klienci biznesowi mają prawo do reklamacji towarów zakupionych w Sklepie internetowym Prime Gastro zgodnie z przepisami prawa.
    2. Reklamacje należy składać na piśmie lub za pośrednictwem portalu zgłoszeń HelpCenter.
    3. Sklep internetowy Prime Gastro rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
    4. W przypadku uznania reklamacji, Sklep internetowy Prime Gastro zobowiązuje się do niezwłocznego usunięcia wady towaru lub, jeśli naprawa nie jest możliwa, do wymiany na towar wolny od wad, zgodnie z dostępnością. Koszty związane z wymianą lub naprawą ponosi sklep, chyba że uszkodzenie towaru wynikło z winy klienta. W przypadku braku możliwości wymiany towaru na identyczny model, sklep zastrzega sobie prawo do zaoferowania ekwiwalentnego produktu lub zwrotu kosztów zakupu.
    5. W przypadku nieuzasadnionego zgłoszenia, gdy problem z urządzeniem spowodowany jest przez niewłaściwe użytkowanie lub niestosowanie się do niezbędnych zaleceń konserwacyjnych produktu, koszt serwisu może zostać przeniesiony na klienta.
    6. Reklamacje dotyczące uszkodzeń mechanicznych powstałych w trakcie transportu będą rozpatrywane tylko, jeśli Klient zgłosi je niezwłocznie przy odbiorze towaru, spisze protokół szkody w obecności przewoźnika oraz dostarczy go do sklepu w terminie 3 dni roboczych od daty dostawy.

§6. Warunki gwarancji

    1. Towary sprzedawane przez Sklep internetowy Prime Gastro objęte są gwarancją producenta zgodnie z obowiązującymi przepisami.
    2. Okres gwarancji na poszczególne produkty to 24 miesiące w przypadku części zamiennych.
    3. Urządzenia bez wtyczki oraz te zasilane gazem muszą być podłączane przez specjalistę. W przypadku chłodziarek i zamrażarek, parametry muszą zostać ustawione przez technika podczas pierwszego uruchomienia. Nieprzestrzeganie tych warunków spowoduje utratę gwarancji. Fakturę/raport technika należy przechowywać w całym okresie gwarancyjnym.
    4. Gwarancja nie obejmuje: materiałów wykonanych ze szkła, uszczelek, materiałów uszczelniających, ceramiki, szamotu oraz części zużywających się, takich jak termopary.
    5. Koszty technika są pokrywane tylko w przypadku, gdy technik został wyznaczony przez Prime Gastro w okresie gwarancyjnym.
    6. W przypadku wystąpienia wady towaru w okresie gwarancji, Klient biznesowy powinien skontaktować się ze Sklepem internetowym Prime Gastro w celu uzyskania informacji dotyczących procedury reklamacyjnej.
    7. Sklep internetowy Prime Gastro dokłada wszelkich starań, aby procedura reklamacyjna była przeprowadzona w jak najkrótszym czasie.
    8. W przypadku nieuzasadnionego wezwania technika, tj. gdy nie zostaną stwierdzone żadne wady towaru lub urządzenie działa prawidłowo, koszty związane z przyjazdem technika oraz diagnozą mogą zostać przeniesione na Klienta.
    9. Towary Klasy B - używane i powystawowe - gwarancja obejmuje tylko koszty technika i ustalana jest indywidualnie w stosunku do każdego zamówienia

§7. Warunki zwrotów

    1. Zwrot należy zgłosić najpóźniej 14 dni po otrzymaniu towaru za pośrednictwem portalu zgłoszeń HelpCenter. Musi to zostać potwierdzone przez pracownika.
    2. Koszty i ryzyko związane z transportem powrotnym ponosi klient. Towary muszą być zwracane do GGM Gastro Kraków, Longinusa Podbipięty 66, 31-589 Kraków.
    3. W przypadku, gdy towar został uszkodzony w trakcie dostawy lub nie odpowiada zamówieniu, sklep zobowiązuje się do wymiany towaru na wolny od wad lub dokonania zwrotu pieniędzy w ciągu 30 dni od otrzymania zwrotu.
    4. Sklep zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia zwrotu towarów, które zostały użyte, uszkodzone lub niekompletne.
    5. W przypadku zwrotu towaru, który nosi ślady użytkowania, sklep zastrzega sobie prawo do obniżenia kwoty zwrotu proporcjonalnie do stopnia zużycia towaru, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa konsumenckiego.
    6. Sklep zobowiązuje się do zwrotu kosztów zakupu w ciągu 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu.

§8. Prawo do odstąpienia od umowy przez konsumenta

    1. Klientowi będącemu konsumentem przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni od dnia, w którym Klient lub osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta weszła w posiadanie rzeczy.
    2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient musi poinformować Prime Gastro Sp. z o.o. Longinusa Podbipięty 66, 31-589 Kraków, NIP: 5170434964, o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy poprzez jednoznaczne oświadczenie (np. pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną). Klient może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, ale nie jest to obowiązkowe.
    3. Termin do odstąpienia od umowy jest zachowany, jeżeli informacja o wykonaniu prawa odstąpienia zostanie wysłana przed jego upływem.
    4. W przypadku odstąpienia od umowy Sklep zwróci Klientowi wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy oferowany sposób dostawy), nie później niż 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Zwrot zostanie dokonany tym samym sposobem płatności, który został użyty przez Klienta, chyba że Klient wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie. Klient nie poniesie żadnych opłat związanych z tym zwrotem.
    5. Sklep może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania zwracanej rzeczy lub dostarczenia przez Klienta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
    6. Klient jest zobowiązany odesłać lub przekazać rzecz na adres Prime Gastro Sp. z o.o. Longinusa Podbipięty 66, 31-589 Kraków, NIP: 5170434964, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia poinformowania o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli rzecz zostanie odesłana przed jego upływem. Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
    7. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku:
      - umowy, w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sklep nie ma kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
      - umowy, której przedmiotem jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Klienta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
      - umowy, której przedmiotem jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub higienę;
      - umowy, której przedmiotem są rzeczy nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
      - umowy o pilną naprawę lub konserwację, jeśli Klient wyraźnie żądał przyjazdu w tym celu, z wyłączeniem dodatkowych usług;
    8. Prawo do odstąpienia przysługuje również osobom fizycznym zawierającym umowę związaną z ich działalnością gospodarczą, o ile z treści umowy wynika, że nie ma ona zawodowego charakteru.

§9. Skutki odstąpienia od umowy i wyłączenia prawa do odstąpienia

    1. W przypadku odstąpienia od umowy Klient otrzyma zwrot wszystkich płatności, w tym kosztów dostawy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego innego niż najtańszy oferowany sposób dostarczenia), w terminie do 14 dni od momentu poinformowania Sklepu o decyzji. Zwrot środków nastąpi przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jaki został użyty pierwotnie, chyba że Klient zgodzi się na inny sposób. Sklep może wstrzymać się ze zwrotem do momentu otrzymania zwracanej rzeczy lub dowodu jej odesłania.
    2. Klient zobowiązany jest zwrócić towar w terminie do 14 dni od dnia poinformowania Sklepu o odstąpieniu. Koszt odesłania rzeczy ponosi Klient, a odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru wynika z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania.
    3. Prawo odstąpienia nie przysługuje m.in. w przypadku: rzeczy wyprodukowanych na zamówienie, towarów ulegających szybkiemu zepsuciu, rzeczy w zapieczętowanych opakowaniach po ich otwarciu z powodów higienicznych, rzeczy nierozłącznie połączonych z innymi, nagrań lub oprogramowania po otwarciu, gazet, periodyków, aukcji publicznych oraz usług pilnej naprawy na żądanie Klienta.

§10. Anulowanie zamówienia

    1. Zamówienia, produkty na zamówienie oraz zamówienia specjalne można anulować bezpłatnie tylko do trzech dni roboczych po otrzymaniu faktury.
    2. Jeśli klient zrezygnuje w późniejszym terminie, ale jeszcze przed dostawą, Prime Gastro zastrzega sobie prawo do zatrzymania 30% wartości artykułu, w tym VAT jako opłata za anulowanie.

§11. Postanowienia końcowe

    1. Sklep internetowy Prime Gastro zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu w każdym czasie.
    2. Zmiany regulaminu wchodzą w życie z chwilą ich opublikowania na stronie Sklepu internetowego Prime Gastro.
    3. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie przepisy prawa polskiego.
    4. Wszelkie spory wynikłe z umowy sprzedaży między Sklepem internetowym Prime Gastro a klientem biznesowym będą rozstrzygane w drodze mediacji lub polubownie przed skierowaniem sprawy do sądu.

§12. Kontakt

    1. Klient może skontaktować się z nami telefonicznie pod numerem +48 12 444 57 57 lub za pośrednictwem portalu zgłoszeń HelpCenter.
    2. Regulamin wchodzi w życie z dniem 18.11.2024